اثرات سرمایه گذاری کلاغی

استفاده از شیوه‌های کلاغی و تقلیدانه برای سرمایه گذاری در نهایت منجر به شکست می‌گردد که دلایل زیادی برای این حرف وجود دارد. از جمله دلایل شکست سرمایه گذاری های کورکورانه و بدون دانش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ترغیب به معامله برای سود بیشتر برخی از معامله گران

برای پیروزی در بازار بورسو رهایی از شکست‌های پیاپی، باید بدانید که هیچ معامله گری به نفع شما رفتار نمی‌کند. چون بازار سرمایه محیطی برای رسیدن به موفقیت‌های بهتر است و همه در تلاش‌اند تا به بالاترین پله‌ها دست پیدا کنند. بسیاری از سیگنال ها و نظراتی که از سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی و داخلی کارگزاریها و محیط اطراف دریافت می‌کنید، در مرحله اول برای نجات عده‌ای از معامله گران است.

به عنوان مثال، شرایطی را در نظر بگیرید که معامله گرانی ادعا می‌کنند قیمت یک سهم رو به افزایش است و شمارا ترغیب به خرید می‌کنند. با افزایش خرید شما و سایر افراد تحت تاثیر این حرف، تقاضا با رشد زیادی مواجه شده و ترغیب‌کنندگان در زمان مناسب سهم را می‌فروشند. بعد از کاهش مجدد قیمت سهم این شما هستید که با ضرر مالی مواجه شده‌اید.

افرادی که چنین شایعاتی را گسترش می‌دهند، در اغلب مواقع پی به افت قیمت سهم در آینده برده‌اند و برای رهایی از ضرر، رفتار تقلیدانه را در شما رشد می‌دهند.